De voorpret is begonnen

31 maart 2019 - Driebergen-Rijsenburg, Nederland

De voorpret en natuurlijk ook de voorbereidingen zijn begonnen. Wij hebben ons al flink ingelezen. Sumatra is het vijf na grootste eiland van de wereld dus wij hebben behoorlijke reisafstanden. Daar komt nog bij dat de infrastructuur een tikkie minder is als bij ons. En dat is dan ook meteen de grootste uitdaging tijdens onze reis van 4 weken. Onze eerste bestemming is echter Kuala Lumpur omdat dat de makkelijkste en goedkoopste manier is om naar Sumatra te gaan. En natuurlijk is dat ook een geweldige stad om te bezoeken. We blijven daar twee nachten en aan het einde van de reis komen wij daar ook weer terug. Voor onze eerste aankomst hebben wij al een hostel en een fietstocht geboekt. Ook het eerste gedeelte van de reis staat al vast. Vanaf Kuala Lumpur vliegen wij naar Banda Aceh en de volgende dag gaan wij met de ferry naar Pulau Weh waar wij drie nachten bij Freddies hebben geboekt. Daarna begint het grote avontuur richting de jungle op zoek naar de orang oetan en meer wildlife. Vanaf daar is het plan om naar Berastagi, Lake Toba, Bukittingi, Harau Valley en de stranden van Padang te gaan om daarna weer terug te keren naar Kuala Lumpur.

De eerste vaccinaties tegen hondsdolheid hebben wij bij het tropeninstituut van het AMC gehaald en binnenkort krijgen wij daar nog een herhaling van. Zo raakt ons vaccinatieboekje steeds voller en zijn wij zo goed als mogelijk beschermd. Gelukkig is niet nodig om op voorhand al malariatabletten te slikken, een noodpakketje is voldoende. Hoe minder troep in je lijf des te beter. Scheelt weer een hoop nare bijwerkingen.

Vanaf 18 mei hopen wij jullie weer op de hoogte te kunnen houden van onze belevenissen.

1. Menja en Jan:
    31 maart 2019
    Heel veel voorpret gewenst!
  2. Ine:
    31 maart 2019
    Het genieten kan al beginnen. Wij gaan weer met jullie mee middels de prachtige verhalen en foto's.
  3. Tina:
    1 april 2019
    Geniet van de voorpret! Wij volgen jullie.
  4. Corry:
    2 april 2019
    Ga genieten van deze reis Ik ga jullie zeker volgen en mee genieten met jullie reis