Code geel

28 mei 2021 - Driebergen, Nederland

Code geel,
Is dat niet de kleur van de banaan? Precies, en dat betekende voor ons gaan met die banaan. Helemaal klaar met de negatieve gevolgen van covid-19. Niet dat wij lak hebben aan de maatregelen. Die hebben wij zoveel mogelijk opgevolgd maar nu er ons een strohalm werd geboden om even de zinnen ergens anders te verzetten, hebben wij die met beide handen aangegrepen. We keken naar de mogelijkheden en toen in Portugal de quarantaineplicht eraf ging was de keuze niet moeilijk meer. Binnen no-time hebben wij een roadtrip door Portugal in elkaar gedraaid. Die stond al een tijdje op ons verlanglijstje. Voor wij echt konden boeken moesten wij eerst de uitslag van de PCR-test afwachten. Wij wilden geen onnodig risico lopen. Zoals verwacht was de test negatief dus positief nieuws. Woensdag, 26 mei, werden de tickets naar Lissabon geboekt, donderdag het hotel voor drie nachten in Lissabon en afgelopen zaterdag vlogen wij. Hoe snel kan het gaan! Dat moest ook wel want de PCR-test was maar 72 uur geldig tot vertrek. Na Lissabon gaan wij met de trein naar Porto en daarna is het plan om via de Douro-vallei, Batalha, Alcobaca, Obidos en Sintra af te zakken naar de Algarve. Daar beginnen wij in ieder geval in Lagos. 14 Juni vliegen wij vanaf Lissabon terug naar Nederland.
Cumprimentos,
Coen en Lia

1. Menja en Jan:
    31 mei 2021
    Beste mensen. Wat een heerlijk nieuws en er weer even op uit. Wie heeft dat nu niet nodig. Geniet ervan, volgens mij een prachtige reis in het vooruitzicht. Lieve groet van ons beiden