Bangkok, de cirkel is rond.

5 april 2017 - Bangkok, Thailand

Het is woensdagmiddag en wij liggen aan het zwembad van Rambuttri Village in Bangkok. De cirkel is rond een laatste blog. Een prachtige rondreis bracht ons van Midden naar Noord en van Noord naar Zuid-Thailand. Wij zijn weer terug op ons startpunt. Nou ja, op een paar meter na dan. Het hotel waar wij nu zitten, ligt naast Lamphu House maar is iets luxer en heeft een rooftop zwembad en dat is wel lekker met de Thaise temperaturen. Vandaag zijn wij uit ons paradijs op Koh Lanta vertrokken. Met minivan, vliegtuig en lokale bussen zijn wij op plaats van bestemming aangekomen. De lokale bus was wel grappig. Van Don Muang Airport naar de stad hadden wij redelijk snel uitgedokterd. Voor 30 bath p.p. werden wij vlot naar het Mo Chit busstation gebracht. De conductrice had bij het uitstappen de busnummers(3 en 524) aan ons doorgegeven maar die zagen wij steeds voorbij rijden. Gelukkig waren er weer een paar lieve Thaise dames die ons op het goede spoor zetten. Het bleek dat de bushalte stukje terug lag dan waar wij waren uitgestapt. Bustickets waren schijnbaar niet nodig. Misschien omdat de chauffeur of beter gezegd de chauffeuse van lijn 3 les kreeg van haar coach. Maar ze bracht ons gelukkig veilig dwars door het verkeersmaffe Bangkok naar Soi Rambuttri. Ook leuk van zo’n lokale bus is het contact dat je met een aardige Thaise dame krijgt. Ze wees ons bijvoorbeeld op het koninklijk paleis waar de koninklijke familie tegenwoordig woont. Ondanks dat het busritje een uur duurde was ook dit weer een leuke ervaring.
Nog één nachtje en zit erop. 4 Treinreizen, vele minivans, 2 binnenlandse vluchten en een ferry brachten ons op prachtige plekken in het mooie Thailand. Wij hebben waanzinnig veel gezien maar echt niet alles. De eilanden in het zuiden is een bestemming die wij nog in optie nemen. Maar deze rondreis heeft ruimschoots aan onze verwachtingen voldaan en meer dan dat. Prachtige tempels, mooie scooterritjes of eigenlijk motorritjes, mooie flora en fauna, de stranden, teveel om op te noemen. En wat is Thailand een makkelijk land om met het openbaar vervoer of minivan-transfers te doorkruisen. Je komt echt overal en als het niet zo is dan regelen ze het wel voor je. Vanavond en morgen nog even ouderwets streetfood eten en nog iets bekijken en dan in de loop van de middag naar het vliegveld. Wij hebben enorm genoten van dit gastvrije land en wij hopen dat wij iets van ons enthousiasme in onze blogs hebben kunnen overbrengen. Wij vonden het in ieder geval een waar genoegen om het te doen en hebben bij thuiskomst een mooi chronologisch verhaal om nog eens terug te lezen.

Voor een laatste groet uit Thailand,
Sawasdee, Coen en Lia.

1. Ine:
    5 april 2017
    Volgens mij een waanzinnige vakantie geweest. Zoals altijd weer veel te snel voorbij. Geniet er nog maar even van, voordat je het weet staat de boerenkool weer op tafel, hahaha.
    Goede terugreis en welkom terug.
  2. Coen en Lia:
    5 april 2017
    Haha, we willen toch ook nog de zomer in Nederland meepikken Ine. Het was zeker waanzinnig maar door de vele wisselingen en indrukken hebben wij het gevoel dat wij 2 maanden op pad zijn geweest. Enne,.... bedankt voor jouw reacties.
  3. Menja en Jan:
    5 april 2017
    Wat een mooi besluit van jullie onvergetelijke reis naar Thailand. En ja, jullie hebben zeker het enthousiasme op ons als lezers weten over te brengen. De foto's illustreerden jullie reis op een prachtige manier. Wat hebben jullie genoten en volgens mij geen wanklanken . . . . Ik wens jullie een veilige en goede terugreis, een voorspoedige acclimatisatieperiode en vooral heel heel veel plezier met de herinneringen aan het mooie Thailand. Bedankt dat ik mee mocht reizen!
  4. Renée:
    6 april 2017
    Dank voor jullie boeiende reisverslagen, altijd een genot om te lezen en om op die manier een klein stukje met jullie mee te reizen! Geniet lekker na van jullie mooie avonturen en ervaringen. De zon schijnt in Nederland ook! Goede terugreis
  5. Kees en jeanet:
    6 april 2017
    Welkom thuis, we hebben weer lekker meegereisd.
    Tip volgende reis: Sri Lanka :-)
  6. Coen en Lia:
    12 april 2017
    Natuurlijk iedereen bedankt voor de reacties. Sri Lanka staat zeker in de planning Kees maar Peru/Bolivia staat ook zeer hoog op de lijst. Eerst de ervaringen van Thailand laten bezinken en dan zien wij verder. Een hartelijke groet aan jullie allen.
    Coen en Lia.