Sint Willibrordus

9 november 2022 - St. Willibrordus, Curaçao

Na een lift van Steven begon onze reis met de trein naar Schiphol. Op Schiphol aangekomen gelukkig niets waargenomen van de horrorverhalen van afgelopen zomer. Drop-off van de bagage, veiligheidscheck, paspoortcontrole, alles verliep even soepel. Geen vuiltje aan de lucht. Vlucht OR351 van Tui vertrok nagenoeg op tijd en verliep zonder problemen. Wij vonden beide wel dat je behoorlijk krap zat. Bij KLM zit je toch comfortabeler. Maar ja, alles heeft een prijs. Na 9 1/2 uur vliegen zetten wij voor het eerst voet op dit deel van het Koninkrijk der Nederlanden. Sta je daar dan in je spijkerbroek en polo(dat dan wel), alsof je een sauna instapt. Die warmte waren we even niet meer gewend. Het ophalen van de huurauto ging ook snel en met de Kia Picanto reden wij naar Jan Kok Lodges. Het was inmiddels wel donker dus waren wij heel benieuwd hoe dat zou gaan. Dat viel gelukkig erg mee. De straten zijn niet heel goed maar te doen en je mag toch maar 60 kilometer per uur. Onderweg nog een paar versnaperingen voor de avond gehaald en met behulp van Maps.me navigeerden wij soepel naar Sint Willibrordus. Ons appartement heeft een mooie veranda met eethoek en heerlijke loungebanken. Om 22.00 uur lokale tijd vielen de luiken dicht. We waren bekaf en door het tijdverschil van 5 uur al met al 20 uur op de voetjes. Gelukkig heeft de slaapkamer een airco(en die heb je echt nodig) zodat wij heerlijk hebben geslapen.
Woensdagochtend werden wij met een zonnetje wakker en zagen wij pas goed hoe mooi Jan Kok Lodges is opgezet. De tuin met alles eromheen ziet er zeer verzorgd uit. Met de palmbomen, cactussen en het overige groen is het een waar paradijsje. Het gezang van de vogels, de hagedissen en de leguanen geven je ook dat tropische gevoel. Voor ontbijt, lunch en diner hebben wij eerst wat inkopen gedaan in Tera Cora. Met de auto is dat 10 minuten rijden. Voor de rest hebben wij ons voorgenomen om deze dag niet veel te doen. Na de koffie zijn wij even naar een uitkijkpunt voor flamingo's gelopen. Er zaten er een stuk of 10 maar een behoorlijk eind weg. Een naderend onweer, waar we overigens geen last van hebben gehad, zorgde ervoor dat wij snel naar onze veranda terugkeerden. De rest van de dag liggen wij bij het zwembad en genieten wij van de zon, de mooie vergezichten en het niets doen. Boekje, ligbed, drankje erbij, zo houden wij het wel uit en is dat prima voor een eerste dag.

1. Els en Paul:
    10 november 2022
    Begin was goed. Hele fijne vakantie.
  2. Menja en Jan:
    10 november 2022
    Heerlijk daar zeg en dat uitzicht vanuit het zwembad…. Geniet er van, het begin is veelbelovend!
  3. Tante Henny:
    10 november 2022
    Coen en Lia, het ziet er fantastisch uit, prachtig. Een hele fijne vakantie hoor. Geniet ervan!!!!!
  4. Coen en Lia:
    Dank je wel