Muscat

31 oktober 2023 - Masqat, Oman

Maandag, aan het einde van de middag zijn wij dan vanaf Schiphol vertrokken. Bij de gate moesten wij onze handbagage inleveren, werden gelabeld en ging naar de ruimbagage. De bakken waren vol. Komen we in het vliegtuig blijkt er volop ruimte te zijn in de bagagebakken. Weer een hoop gedoe voor niks. Tijdens de overstap in München moesten we dus een behoorlijk eind lopen en met de bus naar een andere terminal. Bij het boarden werden de boardingpassen niet herkent. Gelukkig werd dat door de servicedesk opgelost. De vlucht met Oman Air verliep voorspoedig. Omdat de vlucht om 21.45 uur vertrok, kregen wij tegen middernacht nog een warme maaltijd. Daarna lekker wat geslapen en om 07.00 uur dinsdagochtend zijn wij in Muscat geland. Vlak voor aankomst begrepen wij waar het spreekwoord 'de morgenstond heeft goud in de mond' vandaan komt. De paspoortcontrole ging zeer snel en de bagage lag ook al op de band. Omdat wij de huurauto pas om 11.00 uur konden ophalen hebben we eerst wat tijd doorgebracht in een koffiecorner en heeft Coen nog een dutje gedaan. Bij europcar konden ze eerst de reservering niet vinden maar dat kwam ook weer goed. Vanaf het vliegveld hebben we een poging gedaan om de kamelenraces in Barka te vinden maar Google Maps stuurde ons alle kanten op behalve de goede. Dat hebben we maar opgegeven. Wie weet komen wij ergens anders races tegen. Kamelen hebben wij overigens wel gezien maar die liepen zo rustig en over de weg dat dat geen deelnemers van de races waren. Ze konden ons ook niet vertellen waar de races wel waren. Dan maar naar het Royal Tulip Muscat hotel. Was al met al nog een aardig eind rijden. Muscat is een langgerekte stad en bestaat eigenlijk uit diverse plaatsen zoals Seeb en Mutrah. Het hotel is erg mooi, de auto kan in de parkeergarage, de kamer is mooi met een kingsize bed en op het dak is het rooftopzwembad. Daar hebben wij na de lunch en de boodschappen goed gebruik van gemaakt. De lunch hadden we in een restaurant met Omaanse gerechten. De schotel van Coen was zo groot en veel dat je daar met z'n tweeën dik van kan eten. Die afkoeling in het zwembad rwas wel even nodig want het is overdag 31 graden.

1. Els en Paul:
    31 oktober 2023
    De eerste dag al een goed begin van jullie nieuwe reis.👍
  2. Ine:
    31 oktober 2023
    Heel veel plezier, en wij “reizen” weer graag mee.
  3. Menja en Jan:
    31 oktober 2023
    Zo ben je in Driebergen en “zo” in Oman#anderewereld. Een heel fijne reis met weer veel bijzondere indrukken gewenst. Daar zijn jullie overigens al mee begonnen……
  4. Tina:
    31 oktober 2023
    Fijn dat ik weer mee kan’reizen’ en genieten! Ik hoop dat jullie weer veel spannende avonturen beleven. Veel plezier!
  5. Coen en Lia:
    1 november 2023
    Dank jullie wel allemaal. We proberen weer een paar mooie reisverslagen te posten.