De laatste volle dag in Oman

15 november 2023 - Muscat, Oman

De laatste volle dag in Oman. Vanmorgen zijn wij als eerste naar Mutrah fort gegaan. Het fort is in 1580 door de Portugezen gebouwd. Voor 3 rial krijg je een mooi uitzicht over Mutrah en de haven maar verder heeft het fort niet veel te bieden. Met de auto was het maar een kort stukje rijden naar Qasr al-Alam, het paleis van de sultan. Het ligt in een wijk met prachtige gebouwen en weelderig groen. Het ziet er van een afstandje prachtig uit en wat later konden we vanaf een muurtje de achterkant van het paleis bewonderen dat daar uitzicht op zee heeftI. Na deze fotoshoot hebben wij het Nationaal museum bezocht. Je krijgt een inkijkje in het Omaanse leven van vroeger en nu. Wij vonden het een mooi museum en hebben ons daar twee uur vermaakt. Inmiddels was het al dik in de middag. Tijd voor een hapje en een sapje in de haven. Omdat wij goede recensies over restaurant Kargeen hadden gelezen gingen wij daar even kijken of het inderdaad wat was voor het diner. Maar goed ook want het restaurant bestaat niet meer. De naam staat nog op de gevel maar binnen, tenminste wat wij door de vieze ramen zagen, was het een grote bende.

Nog even terugkomend op het weelderige groen; langs alle grote wegen in Muscat is het groen met bomen en bloemperken. Maar dat kost me toch een partij water. Overal zie je dat de sproeiers hun werk doen en dan zijn er ook overal mannen met het onderhoud bezig. Dit was ook in Nizwa en Salalah het geval. Het mag wat kosten. En het zijn allemaal buitenlandse werknemers die dit werk doen. Het schijnt dat de helft van de bevolking uit buitenlandse werknemers bestaat. Voornamelijk uit India, Pakistan, Bangladesh en Iran. Maar ook uit andere delen van Azië verdienen mensen hier hun brood in de hotels en restaurants, winkels, in de bouw en onderhoud van alles. De Omanis hebben de kantoorbanen. Hier in Muscat zie je tijdens de de spits files ontstaan. Ook wel logisch want er is nagenoeg geen sprake van openbaar vervoer. Dus iedereen stapt in de auto. Wij ook voor een laatste diner in Muscat.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Menja en Jan:
    15 november 2023
    Geniet van jullie laatste avond in het land van 1001 Nacht en Aladdin! Safe trip home🇳🇱
  2. Coen en Lia:
    Dank je wel
  3. Els en Paul:
    15 november 2023
    Gezellige avond en een voorspoedige reis naar huis. Na een bijzondere en mooie vakantie.
  4. Coen en Lia:
    15 november 2023
    Dank je wel dat was het zeker.
  5. Tante Henny:
    15 november 2023
    Dankjewel dat we mochten meereizen in Oman door jullie mooie stukjes die we mochten ontvangen en de schitterende foto’s. Voorspoedige terugreis morgen Lia en Coen.😘
  6. Coen en Lia:
    15 november 2023
    Dank je wel. Het was ons een waar genoegen om het met jullie te delen.
  7. Tina:
    21 november 2023
    Ook ik heb genoten van de verhalen en de prachtige foto’s! Compliment trouwens voor de uitgebreide verslagen! Intussen zullen jullie denk ik alweer thuis. Dat zal best wennen zijn in ons koude kikkerlandje.
  8. Coen en Lia:
    21 november 2023
    Dank u wel. Ja, het was wel een paar graden verschil.