Semarang

24 april 2023 - Semarang, Indonesië

Na een busreis van 10 uur kwamen we, zo gaar als boter, eindelijk om 19.00 uur in Semarang aan. Met de taxi waren we in no-time bij ons hotel. Hotel Surya ligt in het centrum. Op het eerste gezicht ziet het er behoorlijk uit maar bij nader inzien is het toch wel gedateerd. Het is maar voor één nacht en we hebben een prima bed. Trouwens, de prijs is er ook naar dus niet klagen.
Tijdens de busreis voelde Lia zich niet lekker. Al het gehobbel over de slechte wegen had haar maag geen goed gedaan. Afijn, de details zullen wij onze lezers besparen. Hierdoor is Coen alleen wezen eten. De keuze viel op Mbak Lien die volgens velen de beste Loenpia's van Semarang maakt. De zaak zat stampvol en omdat ik alleen was, kwam ik bij een jong Indonesisch stel aan tafel te zitten. We hebben heel gezellig zitten praten en toen ik wilde afrekenen werd ik door hun uit de rij getrokken. Zij hadden mijn eten en drinken al betaald. Hoe bijzonder is dit! Ik was helemaal verbouwereerd. We zijn uiteraard wel samen op de foto gegaan.

1. Els en Paul:
    24 april 2023
    Wens Lia beterschap. En dit is een plaats en gebied met ook een oorlogsgeschiedenis 40-45. Ben benieuwd of dat nog zichtbaar is.
  2. Coen en Lia:
    25 april 2023
    De oorlogsgeschiedenis is ons nog niet opgevallen. En gelukkig gaat het weer beter met Lia
  3. Menja en Jan:
    Beterschap, vervelend hoor 😔
  4. Coen en Lia:
    25 april 2023
    Dank jullie wel. Gelukkig gaat het weer beter.
  5. Fokke LASKEWITZ:
    24 april 2023
    Bijzonder dat ze voor je betalen. Ze zullen toch niet zo rijk zijn.
  6. Coen en Lia:
    25 april 2023
    Bijzonder was het zeker. Ook in Indonesië heb je grote verschillen tussen arm en rijk. In Malang zaten wij bijvoorbeeld in de chique wijk Araya met grote huizen. En als je de files op de tolwegen en provinciale wegen ziet, is er een behoorlijke middenklasse.
  7. Corry:
    25 april 2023
    Sterkte lia wordt maar gauw weer beter
  8. Coen en Lia:
    3 mei 2023
    Het was gelukkig maar kortstondig Corry.
  9. Corry:
    3 mei 2023
    Gelukkig maar. Ik geniet weer van jullie verhalen en de mooie foto’s .
  10. Coen en Lia:
    4 mei 2023