Bamboo Beach, paradijs op Koh Lanta

2 april 2017 - Ko Lanta Yai, Thailand

Vrijdagmorgen werden wij om 08.00 uur opgehaald voor onze transfer naar Koh Lanta. Dat werd nog een aardig lang tripje met minivan, ferry en transport op het eiland. Handige Harrie had natuurlijk een plekje uitgekozen op het zuidelijkste punt van het eiland. Maar wel een heel mooi plekje dus dat ritje van een uur extra werd ruimschoots vergoed door de locatie. Wij zitten op Bamboo Beach, één van de mooiste stranden van Koh Lanta. De bungalows van Baan Phu Lae zijn basic maar schoon en ook gezellig. Ligstoelen en een hangmat voor de deur, de ruisende golven op de achtergrond en de groen beboste hellingen achter en naast ons. De eerste aapjes zijn ook al gesignaleerd. Op dit gedeelte geen resorts maar authentiek Thailand en midden in de natuur. Overigens niet qua prijzen. Het zuiden van Thailand is beduidend duurder dan het noorden en dat geldt voor alles. Koh Lanta is ook overwegend Islamitisch. Niet dat dat problemen oplevert, je kan gewoon overal alcoholische versnaperingen kopen. De business gaat gewoon door als de toerist maar betaald haha.
Zaterdag maar weer eens een scooter gehuurd en een rondje eiland gedaan. Aan de westkant, waar wij ook zitten, liggen de stranden en dus ook nagenoeg alle accommodaties. De wegen bestaan bijna allemaal uit betonplaten die vaak gebarsten zijn. Je wordt behoorlijk door elkaar gerammeld als je daar vol gas overheen gaat. Dat hebben wij maar niet gedaan. Voor je het weet lig je op je snufferd. De oostkant is een veel natuurlijker geheel en onderweg passeerden wij een bordje met ‘butterflyfarm’. Dat leek ons wel wat. Niet dus, wij kregen een paar vogels in kleine kooien te zien, een paar schildpadden, een paar verlepte orchideeën en 4 vlinders in een afgeschermd gedeelte. Zonde van de tijd en voor die 300 bath hadden wij beter een paar biertjes kunnen kopen. Nou ja, weer een Thaise familie gesponsord zullen wij maar zeggen haha. Terug aan de westkant reden wij naar het zuidelijkste puntje. Dit is het mooiste gedeelte van het eiland. Hier kwamen wij weer een troep apen tegen. Het was wel even oppassen. Toen wij de leider te dicht naderden toonde meneertje even tanden. Nou het imponeren was gelukt hoor, even een stapje terug gedaan. Wel leuke foto’s en filmpje kunnen maken. Tijdens ons ritje nog een paar andere resorts bekeken maar wij blijven lekker zitten waar wij nu zitten. Het nadeel dat er nagenoeg geen andere barretjes en restaurantjes in de buurt zijn nemen wij op de koop toe. Zo mooi als nu krijgen wij het nergens en het eten bij Baan Phu Lae is voortreffelijk. De vlucht van Krabi naar Bangkok en hotel in Bangkok zijn inmiddels geregeld. Via ons resort wordt het vervoer naar Krabi geregeld. Het is reizen in Thailand is zo makkelijk. Online is enorm veel te regelen en de rest doen wij ter plaatse, appeltje eitje .
Over de zondag valt niet veel te melden. Daar hebben wij een echte stranddag van gemaakt. Wel een mooie visarend kunnen fotograferen. De maandag en de dinsdag zullen niet veel anders zijn. Tenminste, als het weer zo blijft. Tot nu toe is de keuze voor Koh Lanta de juiste gebleken. Rond zes uur barst er even een bui van een uur los maar dat is alles. Als alles goed gaat zijn wij woensdagmiddag weer in Bangkok. Dat wordt nog spannend want gisteren lag het vliegverkeer uren stil omdat het asfalt van de startbaan had losgelaten. Woensdag laten wij nog een keer van ons horen.

Voor nu, sawasdee,
Coen en Lia

1. Jannette:
    2 april 2017
    zo te zien en te lezen genieten jullie volop, jullie kunnen zo een reis verslag
    voor de tv doen bij (3 op reis) !
    Veel plezier nog en groetjes uit Odijk
  2. Coen en Lia:
    2 april 2017
    Dat zou mooi zijn. Van je hobby je werk maken. 3opreis voor 50+ of zoiets haha.
  3. Els en Paul:
    3 april 2017
    Zo'n reisprogramma maken lijkt me ook wel iets voor jullie. Kun je lekker vroeg met pensioen en blijft de schoorsteen toch roken Voor nu nog veel geniet momenten. Groetjes Paul en Els