Uitstel wordt geen afstel.

7 maart 2023 - Driebergen-Rijsenburg, Nederland

Nadat covid in 2020 roet in het eten gooide en wij onze reis naar Java moesten annuleren, komt het er in april eindelijk toch nog van. Eigenlijk is het meer toeval dan gepland omdat wij in tegenstelling tot de rest van de Aziatische bestemmingen betaalbare tickets naar Jakarta konden boeken. Dat de tickets duurder dan voorheen zijn is een feit maar de prijzen lagen op korte termijn echt skyhigh. Dus met wat geluk kunnen wij nu toch naar het door ons geliefde Azië en specifieker Java. We maken een rondreis met voornamelijk de trein. De hotels/guesthouses in Jakarta en Malang hebben wij al vastgelegd evenals de treinreizen van Jakarta naar Bandung en Yogyakarta naar Malang. Met name die laatste en ons verblijf in Malang hebben we al op voorhand geboekt omdat dat tijdens het Suikerfeest valt. In 2019 waren wij ook tijdens de ramadan in Indonesië en liepen wij tijdens het einde van de ramadan tegen het probleem aan om goed vervoer en hotel te boeken. Het maakt ons iets minder flexibel maar geeft ook wat rust. Voor de overige dagen zal het reizen en het verblijf geen problemen opleveren. Tenminste dat is onze verwachting haha.

1. Hans:
    7 maart 2023
    Ben weer benieuwd naar jullie verhalen en foto's. Veel voorpret en een goede reis!
  2. Coen en Lia:
    7 maart 2023
    Dank je wel Hans. Wij zijn ook benieuwd.
  3. Menja en Jan:
    7 maart 2023
    Wat weer een mooie reis lieve mensen, alvast heel veel voorpret!
  4. Coen en Lia:
    7 maart 2023
    Dank jullie wel Menja en Jan. De voorpret is er zeker, nu nog de uitvoering.