Afscheid van Inni homestay

24 april 2023 - Surakarta, Indonesië

Maandag werd een lange reisdag.Terwijl wij dit schrijven zijn wij een uurtje of zeven onderweg en hebben er nog twee te gaan. Door de lieve eigenaresse van de homestay werden wij naar het busstation gebracht. De bus had iets vertraging maar ze bleef de hele tijd bij ons, begeleidde ons naar de bus en we kregen een liefdevolle hug bij het vertrek. Wat een mooi afscheid was dit. Zegt wel iets over de homestay en hoe wij ons hebben opgesteld. Gisterenavond heel leuk gesprek gehad over de familie en wat ze met de homestay beogen. Sinds een paar jaar hebben ze een poule van vaste chauffeurs waar ze mee werken en hebben ze personeel voor de homestay in dienst. Zo zijn er weer een aantal gezinnen van een inkomen verzekerd. De homestay is superschoon, heeft mooie kamers, een buitenkeuken waar je kan relaxen en natuurlijk de lieve servicegerichtheid.om het de gasten zo aangenaam mogelijk te maken. Ze denken met je mee over het vervolg van de reis. Dat hebben wij aan de lijve ondervonden toen wij even vast liepen met onze planning. Met behulp van de homestay zijn wij op weg naar Semarang. Bij het afscheid werd een foto genomen en komen wij ook aan de wall of fame van alle gasten van 2023 te hangen.
Malang is wat betreft de temperatuur wel een fijne plek om te verblijven. Het is overdag nog wel lekker warm maar 's-avonds is de temperatuur zeer aangenaam. En als je dan toch van plan bent om daar heen te gaan kies dan voor Inni homestay. Het zal je niet teleurstellen.
Nu is het de vraag of wij op Karimunjawa belanden. Dat laatste is overigens geen probleem want die tickets zijn er wel. Het gaat met name om de boattickets van Karimunjawa naar Jepara. Dat is namelijk wel handig als je vliegtuig vijf dagen later vertrekt. De homestay in Jepara heeft ons al een bak info via WhatsApp verstrekt. Dat maar eens goed bekijken. Wordt vervolgd.