Tala Bay (Aqaba)

17 mei 2024 - Aqaba, Jordanië

Wij hebben vanmorgen afscheid genomen van de vriendelijke familie van Shakria Bedouin Life Camp. Wij hopen voor hun dat het toerisme weer aantrekt. Onze gids van gisteren zei, weliswaar met een knipoog, dat hij anders weer in de woestijn moet slapen.
Na een ritje van anderhalf uur zagen wij vanuit de bergen de Golf van Aqaba opdoemen. In een rap tempo daalde wij af en waren wij in no time bij Bedouins Inn Village. Het is een kleinschalig en eenvoudig complex maar met een verkoelend zwembad. De kamer is niet echt gezellig maar daar zullen wij toch niet veel vertoeven. De airco werkt goed en dat is hééééél belangrijk bij temperaturen van 38 graden. De zee ligt aan de overkant van de weg maar door de harde wind werden wij gezandstraald. Bovendien lagen er veel kiezelstenen. Morgen gaan we een stukje verderop bij de Japanese Garden snorkelen. Daar schijnt het heel mooi te zijn. Hopelijk is het strand door ook beter en de wind iets minder.
Je zit hier op een soort van drielandenpunt. In de verte zie je het Israëlische Eilat liggen en aan de overkant de bergen van de Sinaï die in Egypte liggen. En wat doen wij voor de rest? Nou niet veel hoor; zwemmen, boekje lezen, veel drinken en genieten.

1. Menja en Jan:
    17 mei 2024
    Ah heerlijk. Tijd om even bij te komen van alle indrukken en belevenissen en …… natuurlijk van jullie fysieke hoogstandjes. Boek lezen, eten & (veel) drinken en snorkelen. Samengevat in het woord “genieten”. 😎🐠☀️🍴🧋🏖️
  2. Coen en Lia:
    17 mei 2024
    Jullie slaan de spijker op z'n kop.

Jouw reactie