De laatste dagen en conclusie

30 mei 2022 - New York City, Verenigde Staten

De laatste 2 dagen in New York nog even in het kort vanuit de eigen woonkamer beschreven. Vrijdag was de weersverwachting dat het wisselvallig weer zou zijn. Dat viel erg mee. In de ochtend was het prima. We gingen laat op pad. Nog even snel wat kleding scoren bij de levi's outlet op Staten Island. Daar is de kleding echt een stuk goedkoper dan in Nederland. Het enige nadeel is dat je veel reistijd kwijt bent en voor je weet ben je uren verder. Natuurlijk liep ons winkelreisje ook nog uit in tijd. Hierdoor kwam ons bezoek aan het American Museum of National History een beetje in de knel. Toch gedaan en erg leuk om te zien met mooie diorama's met dieren vanuit de hele wereld, skeletten van dinosaurussen en nog veel meer. Dit museum is trouwens ook leuk voor kinderen. We zijn hier tot sluitingstijd gebleven. Eenmaal buiten bleken de hemelsluizen toch geopend te zijn. Gelukkig lag de metro-ingang om de hoek en werden wij gered door onze reisparaplu's. Terug in ons appartement de koffers gepakt en lekker gegeten bij het uitstekende restaurant Bo-No dat om de hoek van ons appartement ligt. Een aanrader als je in Harlem zit.

Zaterdag was onze reisdag en die viel helemaal in het water door veel problemen. Onder andere de werkzaamheden aan de metrolijnen zorgde ervoor dat wij niet aan ons bezoek aan Bushwick toe kwamen. Uiteindelijk er voor gekozen om op tijd naar JFK Airport te gaan. Daar konden wij uiteindelijk relaxt inchecken. Hiermee kwam een einde aan een prachtige reis.

Als we terugkijken op de afgelopen 10 dagen mag je concluderen dat alles groot in in New York. Grote stad  grote(lees hoge) gebouwen  grote auto's, grote bekers koffie ook al bestel je small en dan als laatste de grote prijzen. Met de laatste hadden we rekening gehouden en toch overvalt het je. Om een paar voorbeelden te geven: biertje 8 dollar,  glas wijn 12 - 14 dollar en ook in de supermarkten flinke prijzen. Het OV is wel goedkoop en perfect geregeld en snel als er geen werkzaamheden aan de lijnen zijn. De prijzen hebben ons er overigens niet van weerhouden om alles te doen wat wij wilden en wij hebben er van genoten. Samen met onze vrienden hadden wij dit niet willen missen en 10 dagen was voor ons genoeg om New York te leren kennen. Aan het einde waren we wel klaar met de drukte en hoge gebouwen. Een volgende reis maar weer wat meer natuur. Hiermee komt een einde aan dit reisverslag.

1. Hans:
    30 mei 2022
    Het was mooi deze reis op deze manier met jullie mee te maken.
  2. Peter:
    30 mei 2022
    Wederom mooi reisverslag! En fijn dat jullie het naar je zin hebben gehad. Ik zeg, op naar de volgende......
  3. Menja en Jan:
    30 mei 2022
    Bedankt voor het mooie 10 daagse (mee)reisverslag. Welkom thuis en sterkte met “dejetlagiseren” (nieuw woord, dubbele woordwaarde 😉)
  4. Tina:
    30 mei 2022
    Wat gaan die dagen vlug voorbij. Maar jullie hebben ze goed besteed zeg! En heel wat kilometertjes gemaakt. De indrukken zullen nog lang in jullie koppetjes rondtollen denk ik zo! Mooie, indrukwekkende verhalen om te lezen.
    Op naar de volgende vakantie!
  5. Coen en Lia:
    30 mei 2022
    De indrukken moeten nog even bezinken. Maar het was weer een waar genoegen om jullie mee te nemen op onze reis en wij hopen er nog een 'paar' te maken.
  6. Corry:
    31 mei 2022
    Bedankt voor het reisverslag we hebben met plezier gelezen
  7. Coen en Lia:
    31 mei 2022
    En wij hebben het met plezier geschreven.