Rondreis Jordanië
Een nieuwe rondreis met een huurauto naar alle hoogtepunten van Jordanië. Vanmorgen zijn wij met de eigen auto naar Brussel gereden. Brussel Airport was dit keer in alle opzichten gunstiger als vertrekpunt dan Schiphol. Ticketprijs, parkeren maar vooral de vertrek- en aankomsttijd. Op Schiphol waren we midden in de nacht gearriveerd. Dat zagen wij niet zitten. Van tevoren hadden wij een parkeerplaats op Discount 1 van Brussel Airport gereserveerd. Bij aankomst werd alleen het kenteken niet herkend maar via de intercom werd dit ook weer opgelost. De shuttlebus bracht ons in 10 minuten naar de vertrekhal. Inchecken duurde even omdat er in eerste instantie maar één counter open was. Toen er twee extra open gingen, liep het vlot door. Securitycheck en douane gingen razendsnel. Om 16.45 gingen we dan eindelijk de lucht in. We vliegen dit keer met Air Jordanian naar Amman en straks ook weer terug naar Brussel. Het vliegtuig was vrij nieuw zo te zien en we kregen ook nog een avondmaaltijd, wijntje en koffie. Niet verkeerd want bij Transavia hoef je dit niet te verwachten. Voor het entertainment hebben we zelf gezorgd, oortjes in en Spotify aan, ereader en puzzelboek voor de afwisseling. De kleine 4 1/2 uur durende vlucht vloog letterlijk en figuurlijk voorbij. Oh ja, af en toe ook even ontspannen achter de oogleden haha. Aangekomen op Amman Airport zouden we door de autoverhuurder worden opgewacht maar die was nergens te vinden.........totdat Lia ineens iemand met onze naam voorbij zag lopen. Pfoei zeg, ook weer op z'n pootjes terecht gekomen. We kregen een Nissan sunny mee. Lekker ruim maar behoorlijk wat schade aan de buitenkant dus dat goed laten noteren. Omdat we een hotel vlakbij het vliegveld hebben waren wij snel op onze bestemming. Caprios motel is eenvoudig maar we hebben een ruime kamer met goede bedden. Inmiddels is het door het uur tijdsverschil half één dus oogjes dicht en snaveltjes toe. Morgen naar Amman.


Wij morgen voor een relax vakantie, even 10dgn naar Lanzarotte......