Fietsen in Central Park

21 mei 2022 - Upper Manhattan, Verenigde Staten

Vrijdagochtend gingen bij alle vier de ogen al vroeg open. Schijnbaar hadden wij toch iets last van het tijdsverschil. Na een verkwikkende douche en stevig ontbijt gingen wij op pad richting Central Park. Wij hebben de  New York sightseeing flex pas gekocht en kunnen van 6 attracties gebruik maken. De eerste was een fietstour van 2 uur door Central Park. Het park is ruim 380 hectare groot en lopend of met de fiets te verkennen . Het was uitstekend fietsweer en onze gids liet ons de bekende plekken zien en vertelde veel achtergrondinformatie. Op diverse plaatsen werd er gestopt en was er tijd om rond te kijken en foto’s te maken. Uiteraard werd Strawberry Field niet overgeslagen. Hier ligt een mozaïek met het woord imagine ter nagedachtenis aan de vermoorde John Lennon. Hij en Yoko Ono hadden een appartement in het Dakota gebouw dat aan de westkant van Central Park, vlakbij Strawberry Field, ligt. Voor de hoofdingang van het appartementengebouw werd John Lennon op 8 december 1980 vermoord. Nog steeds wordt hij, door middel van 2 permanent brandende lantaarns aan het Dakotagebouw, ook daar herdacht. Het was een geslaagde tour en een aanrader als je ook naar New York gaat.
Op loopafstand was Times Square. Het is er een gekkenhuis van krioelende mensen en de overweldigende neonreclames en tegelijkertijd een must-see attractie. Dit hoort nu eenmaal ook bij New York. Wij hebben echter meerdere kanten van New York kunnen ontdekken. Met behulp van de stedengids Time To Mono hebben wij een leuke wandeling gemaakt die in Chinatown startte. De route bracht ons verder door het sfeervolle Little Italy, SoHo, Greenwich naar West-Village. Helaas gooide op het eind van de middag de regen roet in het eten en hebben wij de wandeling afgebroken. Maar wat in het vat zit verzuurt niet dus de wandeling maken wij zaterdag af.
De avond hebben wij in ons appartement doorgebracht zodat de voeten hun welverdiende rust kregen. Zaterdag ziet het ernaar uit dat het een zeer warme dag wordt. We shall see.

Greetings from the Big Apple.

1. Ine:
    21 mei 2022
    Wordt weer een mooie ervaring. Veel plezier.
  2. Els en Paul:
    21 mei 2022
    Klinkt goed. Veel plezier nog.
  3. Coen en Lia:
    21 mei 2022
    Dank jullie wel, komt helemaal goed.
  4. Menja en Jan:
    Lieve mensen.
    Wat weer een geweldig avontuur. Wat ik zo bijzonder vind, is de rust in Central Park versus de drukte er omheen. En dan de overgang naar Times Square, één en al hectiek met al die reclames en geluiden (je hoort altijd wel een sirene). Heel veel plezier verder!
  5. Coen en Lia:
    22 mei 2022
    Dat hebben wij ook zo ervaren Menja. En er zijn meer van die plekken zoals Roosevelt Island en een aantal kleinere parken. Je kan gelukkig goed de rust opzoeken.