Dag 1, Bangkok

12 maart 2017 - Bangkok, Thailand

Vandaag na een tussenstop in Hong Kong in de ochtend aangekomen op de Internationale luchthaven van Bangkok. Beide vluchten verliepen naar wens en wij hebben ook nog redelijk geslapen. Maar wat een shock toen wij in Bangkok uit het vliegveld stapten. De adem werd ons bijna benomen. Niet omdat het vliegveld Suvarnabhumi zo mooi is maar omdat de warmte ons even naar de keel greep. Inmiddels zijn wij er wel aan gewend maar warm blijft het. Met de raillink zijn wij naar het centrum gegaan en voor het laatste stuk hebben wij een taxi genomen zonder opgelicht te worden haha. Lamphu House was snel gevonden en om 13.00 uur konden onze backpacks van onze rug glijden. Om meteen in het ritme te komen zijn wij de stad in gegaan. Ons doel was de Grand Palace maar gezien de sluitingstijd van half vier hebben wij dat verplaatst. In plaats daarvan hebben wij de Wat Pho tempel bezocht. Officieel heet deze tempel Wat Phra Chetuphon. Niet zo’n groot complex als de Grand Palace maar het is wel de grootste en oudste tempel van Bangkok en erg mooi om daar een paar uur door te brengen. Het complex herbergt diverse tempels en talloze Bhoedda’s. De één nog mooier dan de ander. Maar het pronkstuk is de liggende Bhoedda, Phra Buhdda Saiys, 46 meter lang en bewerkt met bladgoud. Ook de vele Stoepa zijn prachtig. Wij hebben er erg van genoten. Na een verkwikkende douche hebben wij ons aan het streetfood ‘gewaagd’ en dat was uitstekend. Ook nog Soi Rambuttri en Khao San Road verkend. Die laatste is wel een madhouse. Leuk om een keer te zien maar geef ons dan maar Rambuttri. Ondanks de drukte rustiger en veel gezelliger. Het is een lange dag geweest met het reizen erbij. Morgen gaat de wekker al vroeg omdat wij een fietstocht met Co van Kessel gaan maken en om 07.00 uur al starten. Voor vandaag was het mooi. Nu lekker naar bed.
Sawasdee,
Coen en Lia.

1. Els en Paul:
    12 maart 2017
    De start was dus goed. Is al de helft van het plezier. Wel te rusten en veel fietsplezier morgen.
  2. Magda:
    12 maart 2017
    Ha Lia en Coen, Fijn te horen dat jullie goed zijn aangekomen. We hebben veel aan jullie gedacht het afgelopen etmaal: Jullie daar hoog in de lucht, wij aan 't werk in de tuin, genietend van het voorjaar. We gaan jullie wederwaardigheden volgen!
  3. Menja en Jan:
    12 maart 2017
    Ha ondernemende Azië gangers.
    Fijn om te horen dat jullie een goede reis hebben gehad en inderdaad bij aankomst zal het enkele tientallen graadjes hebben gescheeld. Pfffffff wat een overgang. Overigens had Axel het steeds over "gouden meneren" bij het zien van al die bhoedda's.
    We wensen jullie een heel fijne tijd toe! Vooral genieten en absorberen...... Groet van ons beiden.
  4. Tina:
    13 maart 2017
    Jullie maken er ook geen half werk van. Meteen na de lange reis al de stad gaan verkennen. Super hoor, nog veel plezier!