Gooooooodmorning Vietnam

31 maart 2015 - Hanoi (Ha Noi), Vietnam

Met een kleine vertraging  op Schiphol zijn wij ons avontuur in Vietnam gestart. Op enkele kasseienstroken na verliepen de vluchten voorspoedig. De service van Cathay Pacific en dragonair is uitstekend. Zelfs twee keer ontbijt gehad, hoe gek wil je het hebben. Bij aankomst op het vliegveld stond onze taxi al te wachten en bracht ons naar hotel Paradise boutique in de 'old quarter'. De eerste kennismaking was meteen westers; een tolweg maar daar houdt iedere verdere vergelijking met onze cultuur op. Zodra wij echt de stad inreden werd het een gekkenhuis welke wij niet kennen. Wij hadden er al wat over gelezen maar je hebt scooters, veel scooters, heel veel scooters en je hebt Hanoi. Ongeloofelijk, het verkeer is één grote chaos maar dan wel een geordende chaos. Alles rijdt kris kras door elkaar, rechts gaat voor maar niet heus. Oke, soms is er respect voor verkeerslichten maar in de regel niet. En als voetganger moet je daar ook nog eens tussendoor laveren. Gewoon rustig oversteken is het devies zodat iedereen rustig om jou heen rijdt. En wonderlijk genoeg werkt het, en gebeuren er geen gekke dingen. Na ons opgefrist te hebben, hebben wij meteen een mooie wandeling door de Old Quarter gemaakt. Geweldig om te doen en het straatleven van Hanoi mee te maken. Op een klein eiland in het Hoan Kiem Lake hebben wij een tempel bezocht en daarna onze wandeling voortgezet en tussendoor nog een origineel herenhuis bezocht. Inmiddels was het dinnertime dus wederom een verkwikkende douche genomen want wij hadden aardig lopen zweten. De temperatuur ligt zo rond de 28 graden, niet verkeerd dus.  's-Avonds heerlijk gegeten en daarna op van die kleuterkrukjes midden op de stoep wat smoothies en biertjes genuttigd. Geweldige taferelen maak je mee. De film speelt je voor je ogen af. Heerlijk zitten ouwenelen met Duitse meiden en stel dat uit Engeland en Canada kwam, super gezellig. Oh ja, de rekening moet betaald worden, 7 euro voor 6 drankjes. Let wel, wij kregen halve liters bier. Wat een feest. Maar naar 36 uur ging het lampje zachtjes uit.

Vandaag hebben wij onze sightseeing voortgezet. Met de taxi werden bij het Mausoleum van Ho Chi Minh gebracht en hebben wij Ome Ho een bezoek gebracht. Heel bijzonder om te ervaren. Verder hebben wij zijn werkomgeving bezocht, de tempel of Literature en Hanoi Hilton. De laatste is de bijnaam die gevangen genomen Amerikaanse piloten aan deze gevangenis gaven. De tentoonstelling wordt wel met een propagandistische Vietnamese saus overgegoten. Het is nog steeds een communistisch land. Omdat wij toch in de buurt waren ook maar meteen de  'Ambassadors Pagode' bezocht. Ook indrukwekkend. De middag hebben wij afgesloten op dakterras van café City View. Het is avond en wij gaan een hapje scoren. Back to streetlife.

Groeten, Coen en Lia.

1. Renée:
    31 maart 2015
    Hallo Coen en Lia, wat een kleurrijk verslag van jullie eerste dagen in Vietnam. Dat lijkt een interessante en mooie reis te worden. Máár, pas op met die halve liters! Dat hakt er aardig in na zo'n verhit dagje. Groet uit koud, nat en stormy Nederland
  2. Menja en Jan:
    Hallo avonturiers!
    Nog maar 48 uur onderweg en dan krijgen jullie al zoveel indrukken te verwerken. De toon is gezet. Geniet van al het moois, eet lekker en drink met mate ;-)
    Wij waaien hier weg . . . . tenminste zo lijkt het. . . . .
    Lieve groet.
  3. Tante Henny:
    Hoi Lia en Coen,

Wat hebben jullie al veel gezien in die paar dagen.
    Het zal wel heel indrukwekkend zijn.
    Geniet ervan!!!!!
    Hier stormt het heel erg en jullie heerlijk 28 graden.

Liefs tante Henny
  4. Coen en Lia:
    1 april 2015
    Dank voor de leuke berichtjes. Warm is het zeker en wij zijn nu al verliefd op dit bijzondere land.
  5. G de Haan:
    1 april 2015
    Jullie mail gelezen wat hebben jullie al kunnen genieten van
    jullie vacantie, en wensen jullie nog mooie dagen om verder te
    genieten van jullie vacantie. Bij ons gaat alles naar wens en een hartelijke groet van ons bijde Ma en Pa
  6. Coen en Lia:
    2 april 2015
    Fijn om te lezen pa e ma.
  7. Simonette:
    2 april 2015
    Hoihoi,

Genoten van jullie eerste verhaal....waan me gelijk een beetje in Vietnam.....prachtige foto's...en wat een lekker weertje...ik doe mn sjaal nog maar weer eens om !!
    Heel veel plezier en genieten daar!

groetjes
    Simonette